Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci: seminaria humanistyczne

W dniach 14-16 grudnia uczestniczyłem w seminariach humanistycznych zorganizowanych w Warszawie przez Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci. Zajęcia humanistyczne poprowadzili dr Marcin Zaremba (Strach w Polsce Ludowej), prof. Jolanta Choińska-Mika (Republikanizm w I Rzeczypospolitej), prof. Karol Modzelewski (Pogańskie mity dynastyczne ? książę w oczach współplemieńców) i prof. Ewa Wipszycka-Bravo (Prześladować czy tolerować?).
Zajęcia były bardzo interesujące, były ponadto świetną szkołą pracy historyka. Czytaliśmy na nich teksty źródłowe, analizowaliśmy i formułowaliśmy wnioski. Po zakończeniu warsztatów toczyły się jeszcze dyskusje z prowadzącymi.
Obejrzałem również wystawę Europa Jagellonica, która poświęcona była sztuce i kulturze krajów związanych z panowaniem dynastii Jagiellonów. W drugim dniu byłem na koncercie symfonicznym w Filharmonii Narodowej.
Wyjazd był dla mnie wielkim doświadczeniem. Dużo się dowiedziałem, zdobyłem nowe umiejętności. Dzięki seminariom miałem okazję poszerzenia własnych wiadomości o wiedzę z poziomu akademickiego oraz szansę nawiązania kontaktów z wybitnymi historykami.
Andrzej Strzałkowski II a/d

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz