I miejsce w Polskich GLOBE Games 2013 w Darłowie

 W tym roku na Globe Games reprezentowali nasz zespół Globowców: Bartek Kołodeński, Katarzyna Bachcialska, Natalia Kawka (IIt), Natalia Dorożyńska i Oktawia Nędzyńska (IIbch), którzy wraz z uczniami grupy 9 zajęli I miejsce na poziomie szkół ponadgimnazjalnych. Gratulujemy! W GG uczestniczyliśmy po raz drugi. Oto krótkie podsumowania uczestników tegorocznych GG:

Natalia Dorożyńska: Tegoroczna edycja Globe Games odbyła się w dniach 8-11 czerwca w Darłowie. Tym razem dowiedzieliśmy się czym jest pirometr i jak używać luksomierza. Uczyliśmy się, jak poprawnie zawiązać różnego rodzaju węzły i mieliśmy okazję przymierzyć kombinezony ratunkowe, które używane są na statkach. Odwiedziliśmy również statek należący do Zespołu Szkół Morskich w Darłowie, gdzie tłumaczono nam podstawy nawigacji i kod flagowy. Pogoda dopisała, więc zadania w terenie łączyliśmy z opalaniem. I co najważniejsze – udało nam się zdobyć I miejsce w rywalizacji szkół ponadgimnazjalnych.
Oktawia Nędzyńska: Jeśli chodzi o tegoroczne GG to wyjątkowo przypadły mi do gustu. Zadania wydały mi się ciekawsze niż zeszłoroczne. Mogłam nauczyć się obsługi np. pirometru i luksomierza. Nigdy wcześniej nie trzymałam w ręku takich urządzeń i na pewno było to nowe doświadczenie. Najbardziej podobało mi się przymierzanie kostiumów ratujących życie przed utonięciem i wychłodzeniem w zimnej, morskiej wodzie. Cieszę się, że miałam okazję założyć jeden z nich na siebie. W czasie GG poznałam wspaniałych i bardzo wyjątkowych ludzi. W zasadzie każdy miał inne, nietypowe zainteresowania, dzięki czemu mogliśmy godzinami rozmawiać i z zaciekawieniem słuchać siebie nawzajem. Cały wyjazd uznaję za udany i interesujący. Cieszę się, że mogłam brać w nim udział.
Bartek Kołodeński: Do Darłówka nad morzem jechaliśmy z myślą, że pobyt nie będzie się różnił od zwykłego dnia w szkole. Na szczęście miło się rozczarowaliśmy. Po raz pierwszy korzystaliśmy z urządzeń do badania zapylenia atmosfery oraz wykonywaliśmy pomiary składników pogody. Miło i aktywnie spędziliśmy czas w pasie wybrzeża wykonując zróżnicowane zadania. Pogoda też nam dopisała.
Natalia Kawka: Globe Games 2013 wywarło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Dało mi możliwość poznania wielu ciekawych ludzi i zdobycia nowych doświadczeń. Zadania, które wykonywaliśmy na trasie były bardzo zróżnicowane i umożliwiły nam zdobycie nowych umiejętności. Na własnym przykładzie mogę stwierdzić, że jest to doskonały sposób uczenia młodych ludzi, nie tylko współpracy, ale także i logicznego myślenia. Zajęcia dały nam również okazję zwiedzenia Darłówka i Darłowa. W programie zaplanowane były różne atrakcje, które dodatkowo urozmaiciły nam pobyt, m.in. pobyt w parku wodnym, rejs po morzu statkiem oraz tramwajem wodnym po rzece Wieprzy, pokaz ratownictwa morskiego, zwiedzanie Szkoły Morskiej oraz piknik.
Katarzyna Bachcialska: Cieszę się, że udało mi się uczestniczyć w tegorocznych Globe Games. Wszystko było bardzo zorganizowane. Zajęcia terenowe były interesujące i poszerzyły znacznie moją wiedzę. Nie mogę również powiedzieć, że się w którymś momencie nudziłam, czas wolny był cały zagospodarowany. Poznałam wielu mądrych ludzi, z którymi przez długi czas będę utrzymywać kontakt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz